oktober 5, 2016

Meer dan honderd personen zijn aanwezig op het congres Seniors vs. Millennials in Málaga

«Personen moeten aangenomen worden op karakter, enthousiaste personen leveren veel meer op»

In totaal deden 150 mensen mee gisteren aan het congres ‘Seniors Vs Millennials’, een workshop die als doel had om de rol van de nieuwe generaties in de bedrijven te analyseren en daarmee een goede verstandhouding te creëren tussen de generaties die het verste weg staan van de technologie en de generaties die ermee geboren zijn.

Een van de sprekers was de beroemde consultant en adviseur Emilio Duró, die op humoristische manier een lezing hield over positieve levensinstelling waarmee hij alle aanwezigen liet schaterlachen. «Vandaag geef ik je de tijd om een bedrijf op te richten, te ontwikkelen en alleen door jou weer ten onder te laten gaan. En dan nog heb je 45 jaar te leven», zo grapte de consultant.

«Doe jij wat je passie is?» zo drong Duró bij het publiek aan. «Het leven is een kwestie van perspectief. Als dit kapot gemaakt wordt, dan moet je de manier waarop je het ziet, veranderen. Succes zit in het perspectief», zo vult hij aan.

Met betrekking tot het bedrijfsleven, «moeten mensen worden aangenomen op basis van het karakter. Enthousiaste mensen leveren veel meer op», vertelt Duró, wiens geheim voor succes optimisme, passie, hard werken en kennis is.

Een andere spreker was Miquel Jordá, algemeen directeur van Eurofirms, die zijn lezing richtte op waardenmanagement, een managementmodel dat door Eurofirms is geïmplementeerd, met een motiverend karakter dat mensen, waarden en ethiek bij elkaar brengt om goed werk te leven waar men van geniet en op die manier klanttevredenheid te bereiken.

«Bedrijven moeten zich aanpassen, het beste uit de personen halen, om samen te leven en vooruit te gaan. De millennials zijn de toekomst», volgens Felipe Medina, directeur van  APD regio zuid, een andere spreker.

Álex López, een van de belangrijkste ‘influencers’ op het sociale netwerk LinkedIn, legt aan de hand van zijn kennis en ervaring uit hoe het gebruik van sociale media de verschillende generaties in organisaties op verschillende manieren beïnvloedt en hoe omgegaan moet worden met de verandering die de opkomst van deze nieuwe communicatie- en informatiemiddelen betekent.

Het congres werd afgesloten met een rondetafelgesprek over bedrijfservaringen met verschillende verantwoordelijken van human resource afdelingen en strategische planning.

In heel Spanje

Georganiseerd door de APD (Vereniging voor de Ontwikkeling van het Management) en Eurofirms, is het onderdeel van een reeks congressen die in heel Spanje gehouden worden en die aan het begin van dit jaar van start ging. APD, houdt zich als bedrijf bezig met de begeleiding en training van leidinggevenden in nieuwe technologie, en Eurofirms, een van de grootste toonaangevende bedrijven in Human Resources in Spanje, willen in deze reeks uitleggen hoe deprofessionele samenleving is tussen generaties in de bedrijven, waar het gebruik van nieuwe technologieën bij komt. «We willen generaties dichter bij elkaar brengen, en zien dat we niet zo verschillend zijn. We hebben heel veel overeenkomsten en bovenal delen we bepaalde waarden». Dit is het doel van het congres, zo bevestigt Marta Colomer, directeur marketing van Eurofirms.

Bron: Diario Sur